Kersverse uitspraak in de reeks over solidariteitsacties in de Rotterdamse haven
Zeevarenden staken bijna nooit.
Zeevarenden staken bijna nooit. Ze zijn maar al te goed doordrongen van het feit dat ‘het schip moet blijven draaien’. Een schip stilleggen kost ontzettend veel geld en het is soms zelfs verboden voor zeevarenden om het werk neer te leggen. Dat maakt het voor hen lastiger om voor zichzelf op te komen, bijvoorbeeld als de arbeidsvoorwaarden te wensen overlaten. Havenwerkers kunnen vanaf de wal makkelijker een vuist maken, bijvoorbeeld door een schip niet te lossen. Dat kan aanzienlijke gevolgen hebben: de lading komt te laat op bestemming en bederfelijke waar kan verloren gaan. Havenwerkers voeren dit soort acties met enige regelmaat uit, niet voor henzelf, maar om hun collega’s in de transportwereld te helpen. Solidariteitsboycots zien we niet alleen in de Rotterdamse haven, maar in havens over de hele wereld.
Lees verder via volgende link: Kersverse uitspraak in de reeks over solidariteitsacties in de Rotterdamse haven — Wybenga | advocaten (wybenga-advocaten.nl)
Laatste nieuws
-
Paddy Crumlin reelected ITF President at 2024 Congress in Marrakech
-
Uit solidariteit met bemanning hebben dokwerkers lossingswerkzaamheden schip neergelegd.
-
Dokwerkers ADM mogen staken voor verwaarloosde scheepsbemanning
-
Dokwerkers ADM mogen staken voor verwaarloosde scheepsbemanning
-
Kersverse uitspraak in de reeks over solidariteitsacties in de Rotterdamse haven
-
SEAFARER FREE AFTER 12 YEARS
-
P&O BOSS’ MISLEADING WAGES CLAIM AN ATTEMPT TO SPIN AWAY COMPANY’S APPALLING SEAFARER EXPLOITATION
-
SHIPPING COMPANIES’ LIFELINE TO MYANMAR JUNTA DEMONSTRATES DISDAIN FOR HUMAN RIGHTS
-
ITF CONGRESS 2024: MARRAKECH
-
P&O FERRIES and FNV Havens extend current CBA by 6 months