Ad: In de haven komen ze er altijd weer uit
De vakbonden zijn stellig: komen de werkgevers in de containeroverslag vandaag niet vóór 12.00 uur over de brug, dan gaat de Rotterdamse haven plat. Retoriek of realiteit? Arbeidssocioloog Evert Smit is niet erg onder de indruk van het wapengekletter.
De inzet is groot. Met de komst van de Tweede Maasvlakte met hypermoderne, verregaand geautomatiseerde containeroverslagbedrijven staat het werk van havenwerkers op de tocht. In het somberste scenario komen er 800 op straat te staan. De vakbonden onderhandelen al een jaar met het Havenbedrijf en werkgevers over een maatregelenpakket met onder meer een 9-jarige werkgarantie. Kosten voor dat sociaal plan: 50 à 60 miljoen euro. Ze komen er maar niet uit. En nu hebben ze nog maar een paar uur te gaan.
Laatste nieuws
-
P&O BOSS’ MISLEADING WAGES CLAIM AN ATTEMPT TO SPIN AWAY COMPANY’S APPALLING SEAFARER EXPLOITATION
-
SHIPPING COMPANIES’ LIFELINE TO MYANMAR JUNTA DEMONSTRATES DISDAIN FOR HUMAN RIGHTS
-
ITF CONGRESS 2024: MARRAKECH
-
P&O FERRIES and FNV Havens extend current CBA by 6 months
-
HES International signs Memorandum of Agreement with the International Transport Workers’ Federation (ITF)
-
HES International tekent Memorandum van Overeenkomst met de International Transport Workers’ Federation (ITF)
-
Dockast ITF Young Dockers
-
INTERNATIONAL DOCKERS’ MOVEMENT CELEBRATES LIVERPOOL DOCKERS’ VICTORY
-
NOS: 'Gevaarlijkste havenwerk vaak gedaan door ongetrainde bemanning'
-
Gevaarlijkste havenwerk vaak gedaan door ongetrainde bemanning